Crossfit is the shit!

Just nu befinner sig många innebandylirare mitt emellan säsong och försäsong, så kallad "Off-season".
Jag är en av dom som rullat igång försäsongen på egen hand, eller ja tillsammans med min utomordentlige tränare Robert Eriksson. Han har introducerat mig för något jag aldrig testat på förut men något jag verkligen funnit mig tycka är väldigt kul och utmanande - crossfit!
Vilken träningsmetod, jag älskar den! Jag har funnit detta som ett väldigt bra komplement och variation i träningen när jag tidigare var bundis med "enbart" löparskorna och gymmet.
Crossfit kan kort sagt beskrivas som en funktionell träning där du använder dig av kroppen och all dess krafter med diverse redskap till hjälp. Det går ut på att göra så många repetitioner som möjligt på viss tid eller göra x-antal repetitioner på så snabb tid som möjligt. Vi har hittills kört pass så som "Fight Gone Bad" och "Spartans 300 Workout", pass där jag verkligen har utmanat mig själv och fått vetskapen om hur stark jag är samtidigt hur trött jag kan bli. I Spartans 300 Workout som vi körde idag var det 5 eller 6 olika övningar med totalt 300 repetitioner/reps uppdelade på 25 eller 50 reps/övning. Jag fick ta den tid jag behövde men det skulle genomföras och förens då var det slut!
"I'm not finished when I'm tired, I'm finished when I'm done"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0