Säsongen 08/09, here I come

Så kom äntligen dagen, dagen med säsongens första inomhus-/bollpass. Halleluja!!
Äntligen fick man befinna sig på planen igen och känna å klämma på bollen. Väntan och längtan har varit stor men nu börjar det på riktigt! Om jag har förstått och räknat rätt kommer vi nu träna omkring 8-9 pass i veckan, vilket innebär fys, gym och boll. Det tycker vi om :) Äntligen har årets höjdpunkt startat!!

Efter lite bönande från min älsklings sida tänkte jag ge The Bourne Identity ett försök men gissa vem som somnade efter en kvart och sover nu som ett barn här bredvid mig..? Inte är det jag i alla fal.. :)
Nej man ska väl ta och göra honom sällskap, inge kul att kolla på film själv. Dessutom ser det väldigt skönt ut att sova, så godnatt!

Home sweet home

Så var man hemma igen från 10 dagars semester :) Kan inte säga annat än att vi har haft det helt tok galet bra, utan överdrift! Från dag 1 och under varenda dag hade vi klarblå himmel, strålande sol och minst 28-30grader varmt!
Jag kan inte direkt säga att jag är missnöjd, något mer i stilen att det var en underbar och perfekt semester :) Måste tacka familjen Saarväli för ett toppen sällskap under dessa dagar! Och självklart min Robert, han förgyller mina dagar. Han är det finaste :)♥   Bilder kommer inom kort, det kan jag lova!

Slänger in lite skön musik lite snyggt, enjoy!

Godnatt!

Semester

Hej på er!
Just NU håller min Robert på att springa runt och packa. Han och jag ska nämligen åka till Öland idag, bara han och jag :)
Vårt färdmedel blir en liten skåpbuss som vi även kommer sova i. Vi har inga exakta planer på vad vi ska göra, utan allt kommer förmodligen ske lite spontat. Vi tar dan som den kommer om ni förstår. Tror knappst det kan bli mycket bättre!
Jag för min del är klar packad, trött, hungrig men väldigt glad och uppspelt :)

Vi kommer väl hem om sisådär en vecka och då lovar jag att jag ska försöka pimpa min blogg!

Adjö folks, take care!
Puss

Ett födelsedagsbarn, mitt födelsedagsbarn!

Grattis på födelsedagen Josefin "Pisse-Nisse" Nilsson!!! :)

Som ni kanske förstår ska jag fira denna pingla idag, ska faktiskt åka snart. Blir käk hemma hos henne sen ikväll bär det av någonstans för att träffa lite trevligt folk :)

Mina minnen jag har tillsammans med dig, är dom bästa..

Alltid Du och Jag♥

Puss så länge alla!

Godkväller!

Hej på er, eller rättare sagt, godkväll!
Slänger in ett inlägg lite snyggt mellan tandborstningen och ned-krypningen till sängen. Heja mig!
Måste få be om ursäkt för att jag inte skrivit på ett tag! Tyvärr blev vårt modem utslaget av åskan här om dan. Men som ni märker är allt nu som det ska :)
Min morgon spenderades, tillsammans med min syster, på gymmet. Sen blev det lunch och resten av dan tillbringade jag tillsammans med mina tjejer, som dock inte är presenterade ännu på denna blogg men det är inget att lida för, ni kommer få höra mycket om dom kan jag lova :)
Dessvärre fick vi idag säga hejdå till Tanja som bär sig av till Stockholm imorgon för jobb som kollo ledare, i hela 5 veckor! Som tur är har jag min Josefin kvar här hemma, som för övrigt fyller 17 på onsdag! Hurra hurra hurra! Snart är det bara 365 dagar till 18års dagen babe ;)

I alla fall.. om planerna går som planerat kommer jag och min älskling befinna oss på Öland om en vecka, mys på det!! :) <3
Nu väntar sängen, godnatt!

Tanja, jag, Josefin  VIKTIGT: Kort från 2005! Gammalt!

Underbar sol = Underbar dag

Idag har varit en bra dag, tycker jag :)
Klarblå himmel, strålande sol, värme och gym. Jag kan inte undvika att säga annat än att det har varit en uppskattad dag! PLUS att min Robert snart kommer hit och sover med mig :) ♥
Som sagt, en väldigt bra dag och det tackar och bockar jag för!  Hej så länge

Tralala..

Hej igen!
Måste bara få påpeka att Pirates of the Caribbean filmerna är väldigt bra bot mot uttråkan. Inte nog med att man får sig några goda skratt, så är filmerna jäkligt bra i sig! :) Jag avgudar Johhny depp i sin roll som Captain Jack Sparrow! Ser fram emot den kanske kommande fyran!

Nu har min hund stått och trampat och stirrat på mig i över en halvtimme, så det är väl bäst att jag tar med henne på en promenad! Hej så länge.

Ett försök till att roa mig

Hej på er!
Har egentligen inget vettigt att säga, är bara smått uttråkad!
Imorse vaknade jag upp ensam i älsklingens säng, mys :) Han åkte redan kl.06.00 till jobbet, vad skönt vissa har det :)
Vaknade dessvärre upp med halsont och huvudvärk.. jag bönar och ber verkligen för att inte bli sjuk, igen! Så dagens joggingtur utgick dessvärre, istället åkte jag upp på stan där jag träffade mor min. Vi tog oss ut till IKEA där vi strosade och handlade lite. Hemma väntade lunch och nu sitter jag här, och har inget vettigt för mig. Roa mig någon tack?
Troligen blir det att lägga sig framför en film snart, och kanske blir det en promenad senare..

Varsågoda, jag bjuder på lite sjyst musik sålänge.
Puss.

David Gray - This years love

Saving Jane - Supergirl

Regniga f'rbannade Sverige!

Så har man bäddat ner sig i soffan, med ett glas fullkornsvälling, vattenflaska och ostfralla. Kom nyligen hem från veckans första gympass. Ligger framför en film just nu med storasyster och eftersom sverige bjuder på underbart väder blir det troligen så resten av dan. Och snart kommer pappa hem med jordgubbar, det tycker vi om :)

Ikväll ska jag förhoppningsvis träffa min Robert! Han gör mig till den lyckligaste♥

Hej så länge!

New York City

Jag och min storasyster Louise beslöt oss snabbt och enkelt att vi skulle åka till New York.
Iden bara dög upp, varför skulle vi tveka? Alla städers stad, ett ställe som man bara måste besöka någon gång i livet.
Bokningen gick smidigt och vi fick allt till ett mycket bra pris, med tanke på att det var högsäsong. 25/6 lyfte planet till Amerika där vi skulle få uppleva 5 av de häftigaste dagarna i våra liv i New York City.
Jag hade tänkt visa bilder som kanske kan guide er och ge tips till dom som tänkt åka dit :)
Bild från taxin. Ni kan skymta Manhattan längst bort i bild.
Bild tagen från taxin. Ni kan skymta Manhattan "längst bak" i bild. Coolt!

Vårt hotell, Pennsylvania hotel. Det ligger på 7th avenue, med andra ord: mitt i hela smeten.
För min del ligger det kanon! Nära till det mesta.
Det är billigt och tillräckligt fräscht för att man ska kunna använda badrum och sova där. Rekommenderat.

Madison Square Garden, låg mitt emot hotellet.

Välkomna till Time Square!

När jag kom till Time Square var jag tvungen att stanna upp och bara stå och titta.
Det var bara coolt! Alla människor, all rörelse och tv skärmarna som täckte varje hus.
Ni bör besöka Time Square, inte bara för en seupplevelse utan också för shoppingen!

Under vår andra dag tog vi oss en promenad längs 5th avenue, dyr shopping men ett måste.
Där fanns bland annat Apple Store..

Eftersom vi var turister, kunde vi inte låta bli att vara traditionella sådana så vi hoppade på en hop-on/hop-off buss som tog oss på en tur runt nedre delen av Manhattan. Det var en aningen segt eftersom det tog hela 2h men det var det värt för att man fick se många häftiga sevärdheter och typiska saker för New York. Här kommer några av dom..
Time SquareEmpire State BuildingTrekantshuset, strykjärnshuset(?)Brooklyn BridgeEtt hus som inte verkar ha något slut, typiskt New york.Vackert, också typiskt New york

Den kvällen besökte vi även Empire State Building. Något av det häftigaste jag upplevt! Vi gick dit på kvällen och köade i max 50-60min. På dan, åtminstone under högsäsong, kan man köa upp emot 3-4h. Empire är ett måste!
Tyvärr kan inte bilderna visa eller beskriva någonting av det vi fick se och uppleva men det är ett försök.. hehe :)

Min kära syster och jag! Lite halv flummiga båda två.. :)

Tredje dagen ägnades åt helikopter flygning, (gratis) färja mellan Manhattan och Brooklyn samt shopping i Soho.
Turen med färjan gjorde vi endast för att få sitta ner och ta det lugnt för en stund och även få se Frihetsgudinnan på närmare avstånd. På vägen ner till Battery Park, där de bästa helikopterturerna avgår ifrån, passerade vi Ground Zero.
Om man får lov att säga så, så var det inte mycket att se. Hela platsen är inhägnat med stängsel och ser ut som ett bygge som stannat upp. Men när man står där, känner man att luften känns "tung" och tänker man på vad som hänt där får man gåshud, åtminstone jag (!)

Det bästa av vad vi såg av Ground Zero.

Som sagt, en av de bättre helikopter turerna går från Battery Park. Om ni går dit Staten Island Ferry-färjan avgår ifrån och går vänster längs med hamnen kan ni inte missa denna skylt!

Vi tog en tur på 12min som tog oss längs Manhattans västra sida, upp till Central Park där den vänder, tar en tur runt Frihetsgudinnan och sedan tillbaka. Kostnaden låg runt ca 130dollar, verkligen en upplevelse om man inte åkt helikopter förut :)
Ground Zero från luften

En av många dudes som diggade oss för att vi kom från Sverige.
Måste säga att amerikaner är jäkligt sköna OCH trevliga!

Frihetsgudinnan. Ta INTE båten som tar er ut till henne, man får vara där i säkert 3h
och man får inte ens åka upp i henne. (Har jag hört)

Jag bara måste få göra lite smygreklam för ett ställe vi hittade, The bread Factory. Herregud vilken frukost dom hade!
Alltifrån bröd till muffins till omeletter till smoothies. Det är värt ett besök, 7th avenue mellan 33-40street.

Central Park.
Också ett ställe man bara måste besöka. Miljön där är underbar och det räcker med att man tar sig en promenad och bara tittar. Parken i sig är väldigt fin men utsikterna därifrån är oslagbara.

Syster och jag spenderade säkert en halv dag i Central Park och inte vilken dag som helst,
utan det var klarblå himmel, strålande sol och 35-40grader. Då passade man på att förbättra solbrännan lite och utsikten led man inte av direkt..

7th avenue, the shit of New York!!

Du och jag syster, alltid ♥

Och sen kom sista kvällen. Det blev till att gå på bio, såg Get smart. (Komedi med Steve Carell, helt okej)
Efter det, klockan var runt halv elva, elva på kvällen så kom vi ut på Time Square gator ännu en gång och jag bara dog!
Vi hade inte varit på Time Square på kvällen tidigare och det var såååå coolt! Gatorna var upplysta som om det hade varit dag och alla människor. Jag säger bara WOW! Besök Time Square på natte tid, för fasiken! :)

Dan efter lämnade vi New York, Amerika. Kort och gott vill jag bara säga: Det var inte sista gången jag besökta New York :)

Premiären

Hello folks! Välkommen till min blogg!
Emilia Larsson är namnet, är inne på mitt 17:e år i livet. Jag pluggar snart mitt andra år på beteendevetenskaps-programmet på Risbergska skolan i Örebro.
Jag ägnar min fritid till att träna, framför allt innebandy. Jag spelar i Kumlas damlag, div 1 västra. Resterande ledig tid umgås jag med mina kära vänner, tar gärna en shoppingtur och träffar Han med stort "H", Robert Thunell :)
Tanken på att skaffa blogg har jag ganska länge smakat på, dock inte agerat. Men som ni ser så har jag, från och med idag, en blogg! Jag såg min och min syster New York resa som en kanon start. Enjoy!

Välkommen till min nya blogg!